Головна

Історія закладу освіти

Адміністрація ліцею

Її ім'я носить наш заклад освіти Новини

Методоб'єднання Методичний кейс інновацій Учасникам освітнього процесу Проект 'Інтелект України'

Нормативно-правові документи, на яких базується діяльність ліцею Прозорість та інформаційна відкритість закладу Результативність роботи

Протидія булінгу

Клас безпеки

Профорієнтація школярів

Цифровізація освітнього процесу у закладі освіти Контакти


З історії створення музею
(До 65 річчя з дня смерті Уляни Кравченко)

   Історична пам’ять – це той метафізичний місток, який лучить індивідів у спільноту, що має окремішні етнопсихологічні, звичаєві та мовленнєво-ментальні риси. Вони роблять цю спільноту нацією, мірилом зрілості якої є власна держава. Визнання цього і змагання за це – ознаки провідної верстви нації, яка має за мету збереження «духу давнини» ( за Д.Донцовим ) – історичної пам’яті, що робить народ незнищенним. Розуміння цього і діяльність у цій царині – критерій національно зрілої особистостi.

  Iсторична пам’ять як метафізична сутність, аби зберегтися для передачі наступним поколінням, має набирати і фізичного стану - такого, який можна бачити, спостерігати, ознайомлюватися, впізнавати,сприймати раціонально та емоційно. Матеріалізація історичної пам’яті означає переведення ірреального в реальне, таке, що сприймається органами чуття і стає підставою для зворотного перетворення. Таке двоєдине завдання виконують, насамперед, архіви та музеї – матеріальні сховища історичної пам’яті.

 Цивілізований світ намагається архівувати та музеювати все, що збереглося від старовини. Не дивно, що одним із критеріїв цивілізованості  нації , поряд з іншим, є кількість музеїв, у яких зберігається минувшина – фундамент історичної пам’яті, канва національної єдності.

  Виходячи з таких міркувань та з нагоди 150-річчя від дня народження Уляни Кравченко, патрона Бібрської середньої загальноосвітньої школи, і було задумано створення її музейної кімнати. Для бібрчан учителька Юлія Шнайдер залишила у своїх спогадах великий скарб – етносоціальний та історико-географічний зріз минулого бібрської громади початку 80-их років ХІХ століття.

  Підготовка до створення музейного осередку почалася завчасу, але останні 2 перед’ювілейні роки велась інтенсивно у двох площинах – господарській та історико-літературно-пошуковій. Господарське завдання полягало в облаштуванні класного приміщення під музейну кімнату, у наданні їй відповідного естетичного вигляду для формування у цьому просторі експозиційної складової.

  Важливим завданням було вироблення робочої концепції наповнення кімнати відповідним інформаційним матеріалом, який би відобразив загальноісторичне тло епохи, висвітлив би учительську та громадсько-літературну діяльність Уляни Кравченко, особливо бібрського періоду, в її житті і творчості, місце Івана Франка у становленні першої україномовної галицької поетки.

 Збором літературного матеріалу займалися вчителі української мови та літератури школи. Відбір та компонування зібраної інформації, яка мала стати частиною експозиції, здійснили філологи Г.Островерха, О.Довгаль.

 Історичні відомості про період, який припав на початок учителювання Уляни Кравченко, дещо з історії українського шкільництва зібрав і систематизував учитель історії, директор школи, голова ювілейного оргкомітету Т.Шах. До його обов’язків входив і пошук спонсорів, розміщення замовлення на обладнання, формування інтер’єру тощо. Доброчинці М.Сірків, М.Волошин, В.Дума, О.Корж., Я.Рущишин, отець-декан М.Коваль, В.Добош допомогли реалізувати задумане.

 У процесі збору історичної частини експозиції було переглянуто архівні матеріали Львівського історичного музею (групи «Рідкісна книга», «Архів»), відібрано та скопійовано інформаційні відомості, які мали стосунок до культурно-освітнього життя Галичини останньої чверті ХІХ століття. Директор історичного музею Б.Чайковський не тільки дозволив користуватися архівними фондами, але й безоплатно забезпечив копіювання відібраних матеріалів. Щиру допомогу і корисні поради надала п. Кіндій, архіваріус групи «Рідкісна книга». Працівники Національної наукової бібліотеки ім.. В.Стефаника (З. Бродик та інші) допомогли відшукати та ознайомитися з прижиттєвими виданнями творів Уляни Кравченко.

 Спільними зусиллями створено маленький куток матеріалізованої історичної пам’яті яті – музейну кімнату Уляни Кравченко. Здійснене добро ним же еманує.

Т.Шах, заслужений учитель України.
Член УВАН ( Канада ) 

 

Експозиція музейної кімнати

     

 

 

 

 

 

                     

               

                                              


15:30 17.11.2024 Групові консультації "Цифрові технології для формувального оцінювання»...

15:24 17.11.2024 Семінар-практикум на тему "Здоров'я в кожному дні: ключові складові здорового способу життя"...

15:01 17.11.2024 Практикум «Самоаналіз уроку - інструмент самовдосконалення педагога»....

14:57 17.11.2024 Тренінг "Якісна освіта від успіху дитини до успіху країни" ...

14:51 17.11.2024 Круглий стіл «Якість освітнього процесу у 5-7 класах НУШ. Нові виклики щодо оцінювання та оптимізації освітньої діяльності педагогів НУШ»...

14:44 17.11.2024 Музична терапія ...

14:37 17.11.2024 Діти завітали до лабораторії Floralab...

09:56 09.11.2024 Щасливі діти -щасливі ми...

09:52 09.11.2024 Вдалий та результативний старт...

09:29 09.11.2024 Чарівний світ Українського Поділля...

09:20 09.11.2024 Каталог рослин FloraLab...

22:39 01.11.2024 Влаштуйте Урок Гідності у своєму закладі освіти!...

21:50 25.10.2024 Свято гарбуза...

21:49 25.10.2024 Радіодиктант національної єдности...

21:43 25.10.2024 Профілактика куріння у підлітків...

21:35 25.10.2024 Разом до Перемоги...

21:31 25.10.2024 Мільйони дітей моляться разом...

21:26 25.10.2024 Наш музей імені Уляни Кравченко ззустрічає гостей...

21:20 25.10.2024 Читаємо разом обговорюємо разом...

22:00 14.10.2024 Воркшоп із фінансової грамотності ...

?????

????