Головна

Контакти

Історія школи

Адміністрація школи

Новини

Методоб'єднання Її ім'я носить наша школа Методична скринька

Проект 'Інтелект України'

Прозорість та інформаційна відкритість закладу Нормативні документи

Результативність роботи

Фотогалерея Відеогалерея

Протидія булінгу


З історії створення музею
(До 65 річчя з дня смерті Уляни Кравченко)

   Історична пам’ять – це той метафізичний місток, який лучить індивідів у спільноту, що має окремішні етнопсихологічні, звичаєві та мовленнєво-ментальні риси. Вони роблять цю спільноту нацією, мірилом зрілості якої є власна держава. Визнання цього і змагання за це – ознаки провідної верстви нації, яка має за мету збереження «духу давнини» ( за Д.Донцовим ) – історичної пам’яті, що робить народ незнищенним. Розуміння цього і діяльність у цій царині – критерій національно зрілої особистостi.

  Iсторична пам’ять як метафізична сутність, аби зберегтися для передачі наступним поколінням, має набирати і фізичного стану - такого, який можна бачити, спостерігати, ознайомлюватися, впізнавати,сприймати раціонально та емоційно. Матеріалізація історичної пам’яті означає переведення ірреального в реальне, таке, що сприймається органами чуття і стає підставою для зворотного перетворення. Таке двоєдине завдання виконують, насамперед, архіви та музеї – матеріальні сховища історичної пам’яті.

 Цивілізований світ намагається архівувати та музеювати все, що збереглося від старовини. Не дивно, що одним із критеріїв цивілізованості  нації , поряд з іншим, є кількість музеїв, у яких зберігається минувшина – фундамент історичної пам’яті, канва національної єдності.

  Виходячи з таких міркувань та з нагоди 150-річчя від дня народження Уляни Кравченко, патрона Бібрської середньої загальноосвітньої школи, і було задумано створення її музейної кімнати. Для бібрчан учителька Юлія Шнайдер залишила у своїх спогадах великий скарб – етносоціальний та історико-географічний зріз минулого бібрської громади початку 80-их років ХІХ століття.

  Підготовка до створення музейного осередку почалася завчасу, але останні 2 перед’ювілейні роки велась інтенсивно у двох площинах – господарській та історико-літературно-пошуковій. Господарське завдання полягало в облаштуванні класного приміщення під музейну кімнату, у наданні їй відповідного естетичного вигляду для формування у цьому просторі експозиційної складової.

  Важливим завданням було вироблення робочої концепції наповнення кімнати відповідним інформаційним матеріалом, який би відобразив загальноісторичне тло епохи, висвітлив би учительську та громадсько-літературну діяльність Уляни Кравченко, особливо бібрського періоду, в її житті і творчості, місце Івана Франка у становленні першої україномовної галицької поетки.

 Збором літературного матеріалу займалися вчителі української мови та літератури школи. Відбір та компонування зібраної інформації, яка мала стати частиною експозиції, здійснили філологи Г.Островерха, О.Довгаль.

 Історичні відомості про період, який припав на початок учителювання Уляни Кравченко, дещо з історії українського шкільництва зібрав і систематизував учитель історії, директор школи, голова ювілейного оргкомітету Т.Шах. До його обов’язків входив і пошук спонсорів, розміщення замовлення на обладнання, формування інтер’єру тощо. Доброчинці М.Сірків, М.Волошин, В.Дума, О.Корж., Я.Рущишин, отець-декан М.Коваль, В.Добош допомогли реалізувати задумане.

 У процесі збору історичної частини експозиції було переглянуто архівні матеріали Львівського історичного музею (групи «Рідкісна книга», «Архів»), відібрано та скопійовано інформаційні відомості, які мали стосунок до культурно-освітнього життя Галичини останньої чверті ХІХ століття. Директор історичного музею Б.Чайковський не тільки дозволив користуватися архівними фондами, але й безоплатно забезпечив копіювання відібраних матеріалів. Щиру допомогу і корисні поради надала п. Кіндій, архіваріус групи «Рідкісна книга». Працівники Національної наукової бібліотеки ім.. В.Стефаника (З. Бродик та інші) допомогли відшукати та ознайомитися з прижиттєвими виданнями творів Уляни Кравченко.

 Спільними зусиллями створено маленький куток матеріалізованої історичної пам’яті яті – музейну кімнату Уляни Кравченко. Здійснене добро ним же еманує.

Т.Шах, заслужений учитель України.
Член УВАН ( Канада ) 

 

Експозиція музейної кімнати

           

 

 

 

 

 

                       

                        

                                              


22:34 24.02.2021 «Леся Українка від А до Я»...

22:32 24.02.2021 Тиждень математики у початковій школі...

18:11 21.02.2021 Міжнародний День рідної мови...

17:58 21.02.2021 Перемога в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу екскурсоводів музеїв при закладах освіти "Край, в якому я живу". ...

17:52 21.02.2021 Урок-реквієм пам'яті Героїв Небесної сотні «Молитва лине в небеса...»...

17:45 21.02.2021 Творчий звіт вчителя математики Мох Г.Є....

17:37 21.02.2021 Тиждень позитиву у ЗО...

17:27 21.02.2021 Батьківський лекторій:«Готовність дитини до шкільного навчання»...

19:42 13.02.2021 Подяка департаменту освіти ЛОДА за новітню STEAM-лабораторію для кабінету фізики...

19:36 13.02.2021 Тиждень математики у ЗО...

19:33 13.02.2021 День Безпечного Інтернету...

19:29 13.02.2021 Тренінг "З математикою у життя"...

19:27 13.02.2021 Творчий звіт учителя біології Шуліковської Г.С....

14:39 07.02.2021 Увага!!! Триває реєстрація для участі у ЗНО 2021...

00:27 07.02.2021 Нагородження учасників інтерактивного конкурсу "Колосок"...

00:22 07.02.2021 Відкрите інтегроване заняття «Зимові свята» у філії с. Підгородище...

00:15 07.02.2021 Пишаємося талановитими педагогами та їхніми вихованцями...

00:10 07.02.2021 Сторінка в історії України: бій під Крутами...

00:07 07.02.2021 "Ніхто не забутий, ніщо не забуте!"...

00:04 07.02.2021 Участь в онлайн конкурсі дитячого малюнку "Соборність очима дітей"...

?????

????